Dogadać się z innymi, czyli porozumienie bez przemocy nie tylko w życiu organizacji
  • promocja
  • nowość

Dogadać się z innymi, czyli porozumienie bez przemocy nie tylko w życiu organizacji

Wyobraź sobie świat, w którym można być efektywnym i zadowolonym ze swojej pracy. Wyobraź go sobie, a potem wprowadź jego reguły do swojej codzienności.

Cena: 34,71 zł 39,90 zł 34.71
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 1 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Dogadać się z innymi,

czyli porozumienie bez przemocy nie tylko w życiu organizacji

Wyobraź sobie firmę wolną od krzyku, konfliktów, wzajemnego punktowania i obgadywania za plecami. Wyobraź sobie środowisko pracy bez kompleksów, bez zagrożenia, przyjazne miejsce, gdzie Ty i ludzie wokół macie poczucie sensu i własnej wartości.

Wyobraź sobie, że z zawodowej rzeczywistości usuwasz przemoc, agresję, szantaż, pretensje, fochy i oceny, w zamian tworzysz nowy świat, oparty na szacunku, współpracy, dialogu oraz - co najważniejsze - na kontakcie z innymi ludźmi i wzajemnym zrozumieniu.

Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication - NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i wypracowywania na jej podstawie rozwiązań wygrany - wygrany.

Nie ma tu miejsca na przemoc, strach, ocenianie, co dobre, a co złe, w zamian jest uważność na fakty i obserwacje, refleksja, jakie uczucia, a zatem i potrzeby, wywołują w nas dane sceny, sytuacje czy zachowanie drugiego człowieka. Nie ma spychania na kogoś odpowiedzialności za własne samopoczucie. Jest koncentracja na słuchaniu, dbanie o siebie i innych.

W efekcie, w atmosferze porozumienia, wszystkim pracuje się przyjemniej i spokojniej. Wzrasta entuzjazm, pojawiają się nowe pomysły, poprawiają się wyniki finansowe. Firma ma świetną reputację jako pracodawca, więc do wolnych stanowisk ustawia się kolejka chętnych.

Piękne, prawda? W dodatku realne. Poznaj reguły Porozumienia bez Przemocy i już dziś zacznij je wprowadzać w swoim życiu i we własnej organizacji!

Joanna Berendt — ma ponad 10-letnie doświadczenie menadżerskie w działających w branży finansowej międzynarodowych korporacjach, w których zajmowała się zarządzaniem projektami i budowaniem zespołów opartych na współpracy; między innymi uczestniczyła w procesie tworzenia od podstaw banku detalicznego.

Od 2008 roku współpracuje z Youth Business Poland jako mentor i coach, wspiera przedsiębiorców w rozwoju i skutecznym prowadzeniu własnych biznesów. Od 2013 roku jako członek zarządu współtworzy Equante — Fundację Nowych Możliwości. Jest akredytowanym coachem ICF PCC.

Zainicjowała pierwsze w Polsce studia podyplomowe z zakresu Porozumienia bez Przemocy — na Collegium Civitas, gdzie od 2015 roku prowadzi zajęcia. Obszary jej specjalizacji to: rozwiązywanie konfliktów, mediacje, konstruktywna komunikacja w życiu, rodzinie i organizacji, coaching menadżerski, coaching zespołów, coaching systemowy.

Agnieszka Kozak — od ponad 16 lat pracuje jako trener i konsultant w korporacjach z branż: farmaceutycznej, bankowej, budowlanej oraz związanej z produkcją. Z wykształcenia jest psychologiem, przez wiele lat była adiunktem w Katedrze Psychologii Organizacji i Zarządzania. Te kompetencje wykorzystuje w pracy trenera, konsultanta, coacha i terapeuty, co zdecydowanie zwiększa efektywność prowadzonych przez nią procesów.

Kocha to, co robi, i robi to, co kocha. Od wielu lat prowadzi warsztaty empatycznego przywództwa oparte na idei Porozumienia bez Przemocy, wdraża ten rodzaj komunikacji w organizacjach. Prowadzi również warsztaty dla małżeństw, wspierając je w odnajdywaniu ich języka miłości.

Twórczyni programu studiów podyplomowych, których bazę merytoryczną stanowi Porozumienie bez Przemocy. Obszary jej specjalizacji to: doradztwo i wsparcie w procesie zmian w organizacji, warsztaty oparte na procesie grupowym, coaching menadżerski, coaching zespołów, komunikacja w małżeństwie i w organizacji.

Spis treści "Dogadać się z innymi (...)":

Wstęp 7

Świat bez ocen 11

      • Dlaczego oceniamy - neurobiologia 12
      • Ocenianie a uniwersalne potrzeby 14
      • Co ocenianie oznacza dla relacji 17
      • Jak przerwać spiralę ocen 19
      • Podsumowanie 24

Świat bez bycia miłym za cenę siebie 25

      • Egoizm a dbanie o siebie 26
      • Dlaczego tak ważne jest, żeby inni byli zadowoleni 31
      • Koszt bycia miłym 36
      • Jak odejść od bycia miłym 38
      • Podsumowanie 43

Świat bez kompleksów 45

      • Poczucie własnej wartości i kompleksy 46
      • Źródła kompleksów 56
      • Konsekwencje życia w cieniu własnych kompleksów 59
      • Jak budować zaufanie do siebie 62
      • Podsumowanie 69

Świat bez krzyku 71

      • Oceniające myśli i krzyk 72
      • Czego wyrazem jest krzyk 75
      • Zgliszcza po wojnie, czyli co krzyk wnosi do relacji 77
      • Co zrobić, gdy jesteśmy u progu krzyku 80
      • Podsumowanie 87

Świat bez obwiniania i poczucia winy 89

      • Poczucie winy dojrzałe i niedojrzałe 90
      • Poczucie winy a poczucie krzywdy 94
      • Skąd się to bierze 98
      • Konsekwencje poczucia winy 102
      • Jak zacząć wybierać siebie 105
      • Podsumowanie 111

Świat bez wstydu 113

      • Naturalne a nawykowe 115
      • Strategie unikania wstydu 122
      • Jak radzić sobie ze wstydem 127
      • Podsumowanie 133

Świat bez zamartwiania się i kręcenia filmów w głowie 135

      • Zamartwianie się i potrzeba sensu 136
      • konsekwencje zamartwianiA się 140
      • Jak przerwać spiralę zamartwiania się 143
      • Podsumowanie 147

Świat bez domyślania się i focha 149

      • Komunikaty apelowe - ukryte przekazy 150
      • Formy komunikacji nie wprost 155
      • Jak gra w "domyśl się" wpływa na otoczenie 161
      • Jak wrócić do otwartej komunikacji 162
      • Podsumowanie 170

Świat bez obgadywania 171

      • Czemu ważnemu służy obgadywanie 173
      • konsekwencje obgadywania 177
      • Co można zyskać rezygnując z obgadywania 179
      • Jak sobie radzić z obgadywaniem 181
      • Podsumowanie 191

Świat bez doradzania 193

      • Doradzenie jako nawyk 194
      • Przyczyny dawania rad 198
      • Co dzieje się z osobą, która dostaje rady 203
      • Jak słuchać, by usłyszeć 205
      • Podsumowanie 214

Świat bez konfliktów 215

      • Udowadnianie, kto ma rację 216
      • Walka na strategie i ukryte pod nimi potrzeby 226
      • Relacje, konflikty i zaangażowanie pracowników 230
      • Jak konstruktywnie zarządzać konfliktami 232
      • Podsumowanie 241

Świat bez empatii 243

      • Podsumowanie 258

Załącznik 1. Lista potrzeb 259

Załącznik 2. Lista uczuć rzekomych 261

Załącznik 3. Lista uczuć przyjemnych 262

Załącznik 4. Lista uczuć NIEprzyjemnych 263

Zakończenie 265

Bibliografia 267

Polecamy: Abecadło Porozumienia bez Przemocy

Sprawdź także:

[product id="16046, 16387, 16389, 16841, 16094, 15051, 15050, 15041"]

[product id="15041, 16080, 17083, 16063"]

Dzieciom spodobają się:

[product id="15058, 15067, 17127, 15044"]

Inni kupili również

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium