Albumy dydaktyczne Montessori stanowią kompletny przewodnik dla nauczycieli chcących stosować metodę Montessori w pracy z dziećmi. Książki omawiają wszystkie aspekty rozwoju dziecka, a ich wartość merytoryczną potwierdza rekomendacja Włoskiej Fundacji Montessori (Fondazione Montessori Italia).
Kiedy szkoła jest problemem

Książka dla każdego rodzica dziecka w wieku szkolnym. Dowiesz się z niej, w jaki sposób uczy się dziecko, kiedy uczy się efektywnie oraz jak je wspierać, by czuło się zmotywowane a nauka przynosiła mu radość.
Książka wydana przez Natuli – dzieci są ważne
Autor: Katarzyna Mitschke
Oprawa: Miękka
Liczba stron: 204
Rekomendowane dla rodziców dziecka w wieku:
Nowa szkoła

Książka dla nauczycieli i rodziców, która z pewnością przyczyni się do zmiany polskiej szkoły.
„Nowa Szkoła” pokazuje, jak wiele w systemie edukacji zależy od nauczycieli i rodziców. Ta książka może stać się inspiracją do zmian, na które czekają nasze dzieci!
Książka wydana przez Natuli – dzieci są ważne
Autor: Anna Szulc
Oprawa: Miękka
Liczba stron: 184
Rekomendowane dla opiekunów i nauczycieli dzieci w wieku:
Kompetencje relacyjne w edukacji

Książka Jespera Juula i Helle Jensen to suma doświadczeń dwojga duńskich pedagogów i terapeutów na temat kompetencji relacyjnych. Według autorów stanowią one konieczne uzupełnienie narzędzi każdego nauczyciela, nauczycielki, tutora, wychowawczyni, dyrektorki szkoły lub przedszkola. W swojej książce zawarli oni zarówno teorię, jak i bogactwo przykładów ilustrujących, jak osoby pracujące z dziećmi mogą zadbać o ich integralność i poczucie własnej wartości, nie rezygnując przy tym z własnej przywódczej roli w grupie czy klasie.
Autorzy: Jesper Juul, Helle Jensen
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 416
Umysł dziecka. Chłonny umysł

Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości.
Autor: Maria Montessori
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 330
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Album dydaktyczny Montessori. Zadania rozwijające motorykę małą

Autorzy: Andrea Lupi, Luiza Krolczuk
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 112
Album dydaktyczny Montessori. Ćwiczenia z życia praktycznego

Albumy dydaktyczne Montessori stanowią kompletny przewodnik dla nauczycieli chcących stosować metodę Montessori w pracy z dziećmi. Książki omawiają wszystkie aspekty rozwoju dziecka, a ich wartość merytoryczną potwierdza rekomendacja Włoskiej Fundacji Montessori (Fondazione Montessori Italia).
Autorzy: Andrea Lupi, Martine Gilsoul, Luiza Krolczuk
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 104
Umysł dziecka

„Czy wiesz, ile możliwości czai się w umyśle dziecka?” Maria Montessori zastanawia się w swojej książce. Włoska lekarka i pedagożka stworzyła rewolucyjną metodę wychowawczą opartą na nieograniczonym rozwoju według indywidualnych potrzeb i zainteresowań dziecka.
Autorka: Maria Montessori
Oprawa: Miękka
Liczba stron: 366
Edukacja w systemie Marii Montessori. Wybrane obszary kształcenia Tom 1-2

Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci.
Autor: Sabina Guz
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Rekomendowana dla rodziców i wychowawców dzieci w wieku:
Kultura szkoły Montessori w XXI wieku

Nowa seria wydawnicza ma przywrócić nie tylko prawo do wolności (w) edukacji jako gwaranta i warunku sine qua non najwyższej jej jakości, bo powiązanej z poczuciem sprawstwa i odpowiedzialności oraz rzeczywistej partycypacji nauczycieli, uczniów i ich rodziców w tworzeniu lepszej edukacji. Lepszej, bo oznaczającej szkołę zorientowaną na rozwój uczniów, nauczycieli i rodziców jako wspólnoty, a nie na realizację wąsko pojmowanych interesów partii politycznych, kościołów, różnych organizacji społecznych czy globalnych podmiotów gospodarczych.
Autor: Anna Jaroszewska
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 190
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie!

Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu.
Autor: Kate Wilde
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 312
Z dzieciństwa w dorosłość

Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę - dla dziecka - i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój.
Autor: Maria Montessori
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 108
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Do rodziców

Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori.
Autor: Maria Montessori
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 96
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Rozmowa jest jak pociąg. Wizualne podejście do rozmowy dla dzieci ze spektrum autyzmu

Ta pomysłowa książka z kolorowymi ilustracjami to pomoc stworzona specjalnie dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dzięki wykorzystaniu metafory pociągu publikacja pozwala w łatwy sposób nauczyć dziecko podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem rozmowy.
Autor: Joel Shaul
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 72
Rozmowy w zielonej strefie. Ćwiczenia dla dzieci ze spektrum autyzmu

Dzieci ze spektrum autyzmu często nie umieją wybrać tematu rozmowy, który zaciekawi drugą osobę. Wiele z nich interesuje się ściśle określoną dziedziną i odczuwa potrzebę nawiązywania do swoich ulubionych zagadnień w każdej konwersacji.
Autor: Joel Shaul
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 104
Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu Nastaw się na sukces

Na całym świecie nastąpił zwrot ku edukacji domowej. W przypadku dziecka z autyzmem nauczanie domowe może jednak wydawać się wyjątkowo trudnym wyborem. Książka "Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu" zapewni rodzicom narzędzia niezbędne w tej sytuacji.
Autor: Wendela Whitcomb Marsh, Siobhan Marsh
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 116
Lasoterapia z dziećmi

Poradnik dla rodziców, nauczycieli i pedagogów, którzy w pracy z dziećmi chcą korzystać z możliwości, jakie dają las i terapia lasem.
Autor: Dorota Zaniewska, Agata Preuss
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 224
Selekcje. Jak szkoła niszczy ludzi, społeczeństwa i świat

Trudno sobie wyobrazić świat bez szkoły. A może właśnie to powinniśmy dziś zrobić?
Autor: Mikołaj Marcela
Oprawa: Miękka
Liczba stron: 288
Pokonać dziecięce ograniczenia

W książce Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu.
Autorka: Anat Baniel
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 300
Edukacja i potencjał człowieka

Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach.
Autor: Maria Montessori
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 102
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Edukacja i pokój

Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – wszystkim dorosłym.
Autor: Maria Montessori
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 134
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Jak zapewnić swojemu dziecku najlepszy start

W jakim wieku posłać dziecko do przedszkola i na co zwrócić uwagę przy jego wyborze? Czy warto inwestować w zajęcia dodatkowe? O co pytać wychowawców w przedszkolu? Jak znaleźć dla dziecka równowagę między nauką a zabawą? To tylko niektóre z pytań, które zadają sobie rodzice każdego z maluchów.
Autorka: Mikołaj Marcela, Anita Janeczek-Romanowska
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 304
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Psychoarytmetyka

Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną – jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie.
Autor: Maria Montessori
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 300
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Szkoła w domu

Lockdown i czas zamknięcia szkół upłynęły Wam pod znakiem nauki zdalnej, prac plastycznych wykonywanych w domu i zajmowania się tym, co dotychczas w znacznej mierze spoczywało na barkach nauczycieli? Co nas jeszcze czeka?... Julie Bogart zainspiruje Was, doda otuchy i sprawi, że czas spędzony z dziećmi będzie dla wszystkich wartościowy! Oto książka, która stała się wyjątkowo ważna w czasach, gdy po prostu KAŻDY rodzic musi w jakimś stopniu zmierzyć się z wyzwaniami dotyczącymi edukacji domowej.
Autor: Julie Bogart
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 448
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem. Edukacja, w której dzieci same chcą się uczyć i rozwijać

Kolejna książka autora bestsellera Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens.
Mikołaj Marcela daje wskazówki, jak pomóc uczniom stać się szczęśliwymi i przekonanymi o własnej wartości ludźmi, którzy z nadzieją patrzą w przyszłość.
Autor: Mikołaj Marcela
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 304
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Metoda Montessori do trzeciego roku życia. Wyd. II

Zasada brzmi: pomagajmy dziecku, ale nie zanadto, obserwujmy je i z życzliwością zachęcajmy do aktywności. Dzięki takiemu podejściu ukształtujemy w dziecku pogodę ducha, samodzielność, pewność siebie, radość z uczenia się oraz świadomość siebie i innych.
Autor: Charlotte Poussin
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 172
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Co powinieneś wiedzieć o swoim dziecku

Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. „To nieprawda,” mówi doktor Montessori, „że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz – i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori”.
Autor: Maria Montessori
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 100
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Dziecko w rodzinie

Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb – nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej.
Autor: Maria Montessori
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 88
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Wykłady londyńskie 1946

Wykłady londyńskie 1946 trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym świecie jej mądrość, wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla niezliczonych dzieci – dziś i w przyszłości.
Autor: Maria Montessori
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 307
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
O kształtowaniu się człowieka

O kształtowaniu się człowieka to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji”.
Autor: Maria Montessori
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 114
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Wszystkie dzieci są zdolne

Książka wyjaśnia, dlaczego w obecnym systemie wychowania i edukacji konieczne są radykalne zmiany. Przestarzała koncepcja „różnicowania talentów” nie tylko ma zgubny wpływ na dzieci, lecz także szkodzi całemu społeczeństwu. Powinniśmy zaprzestać wywierania presji na naszych najmłodszych.
Autor: Gerald Hüther, Uli Hauser
Oprawa: Miękka
Liczba stron: 208
Rekomendowane dla rodziców dzieci w wieku:
Zagubieni w szkole

Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko – coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa.
Autor: Ross W. Greene
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 383
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Empatia zmienia nas, zmienia szkołę, zmienia świat

Książka jest wprowadzeniem w tematykę Porozumienia bez Przemocy skierowane do nauczycieli, którym bliskie są kwestie komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Składa się z teoretycznego wprowadzenia i ośmiu scenariuszy lekcji tworzących cykl zajęć o komunikacji i empatycznych relacjach.
Autor: J. Berendt, P. Orbitowska-Fernandez, M. Sendor
Oprawa: Miękka
Liczba stron: 160
Rekomendowane dla rodziców dzieci w wieku:
Szkoła memów. W stronę dydaktyki ewolucyjnej

Memy są genami kultury. Ich przykładami są idee, melodie, plotki, teorie naukowe czy elementy programu nauczania. Marek Kaczmarzyk w swojej najnowszej książce wyjaśnia, w jaki sposób memy przenoszą się między umysłami oraz jakie ma to znaczenie dla uczenia się i rozwoju dziecka.
Ta książka pozwoli Ci w nowy sposób spojrzeć na szkołę i uczenie się.
Autor: Marek Kaczmarzyk
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 176
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Sekret dzieciństwa

Klasyczna książka Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju.
Autor: Maria Montessori
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 283
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Uczyć się z pasją. Jak sprawić, by uczenie się było fascynującą podróżą

Czy chcielibyście być uczniami we własnych klasach? Czy Was samych wciągnąłby sposób, w jaki przekazujecie wiedzę? A może tak samo z utęsknieniem czekacie na koniec lekcji jak Wasi słuchacze znudzeni tematem?
Autor: Pernille Ripp
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 320
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Kreatywne szkoły

Książka o potrzebie transformacji systemu edukacji.
Autor prezentuje ponad 70 przykładów szkół, projektów, nauczycieli i dyrektorów, którzy już dziś zmieniają edukację. Dzięki nim pokazuje, co możesz zrobić już teraz, by zapewnić dzieciom edukację dostosowaną do ich potrzeb.
Autor: Ken Robinson
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 318
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat. Praktyka uważności dla nauczycieli i uczniów

Thich Nhat Hanh jest niekwestionowanym autorytetem w zakresie nauki mindfulness i aktywistą promującym pokój na świecie. Napisał wiele książek, które również w Polsce spotkały się z ogromnym zainteresowaniem, zyskując status bestsellerów.
Autor: Thich Nhat Hanh, Katherine Weare
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 396
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
…I nigdy nie chodziłem do szkoły

To opowieść o dziecku, dla którego entuzjazm i zachwyt stanowiły naturalne i niewyczerpalne źródło inspiracji oraz motywacji do działania.
Książka ta nie stanowi pochwały konkretnej metody, poradnika dla nonkonformistów, czy też krytyki szkoły. Jest świadectwem, źródłem inspiracji, zaproszeniem do różnorodności oraz wezwaniem do zachwytu.
Autor: André Stern
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 208
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Alfabet

Opisane w tej książce historie ludzi pokazują, dlaczego miłość i zaufanie powinny być podstawą dzisiejszego rodzicielstwa. Autorzy książki przekonują, że zamiast „wychowania” można używać słowa „więź”, zamiast „zysku” – „wartość”, a zamiast „strachu” – „miłość”. W nowej rzeczywistości nie chodzi o nowe litery, lecz o nowy alfabet – fundament nowej postawy.
Autor: André Stern, Erwin Wagenhofer, Sabine Kriechbaum
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 222
Rekomendowana dla rodziców dzieci w wieku:
Edukacja
Najważniejszym celem edukacji jest rozwój dziecka. Często zapominają o tym i nauczyciele, i rodzice, ekscytując się świadectwem z paskiem, czy przygnębiając kolejną jedynką. Tymczasem musimy pamiętać, że przyznawane oceny mogą, choć wcale nie muszą, być wskaźnikiem rozwoju dziecka. Ocenianie, nagradzanie i karanie uczniów sprawia, że próbują się oni dopasować jedynie do utartych standardów – nie wychodzą z własnymi propozycjami, nie eksperymentują, nie bawią się nauką. A szkoda, bo właśnie taki sposób zdobywania wiedzy jest dla dziecka najkorzystniejszy.
Sprzyja zapamiętywaniu informacji i nabywaniu nowych umiejętności, uczy również kreatywności i krytycznego myślenia. W tej kategorii znajdziecie wiele cennych poradników dla rodziców i nauczycieli, którzy nie zgadzają się z nudnym, szablonowym systemem edukacji. Z dwóch książek Mikołaja Marceli – Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku i Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem. Edukacja, w której dzieci same chcą się uczyć i rozwijać – dowiecie się, jak sprawić, by nauka sprawiała dzieciom radość. Na uwagę zasługuje również Nowa szkoła Anny Szulc i Kiedy szkoła jest problemem Katarzyny Mitschke.